بمناسبت هفته دفاع مقدس ، سومین جلسه سال ۱۴۰۲ شورای شهرستان های استان خراسان رضوی در مرکز توانمندسازی ایثارگران شرق کشور

بمناسبت هفته دفاع مقدس ، سومین جلسه سال ۱۴۰۲ شورای شهرستان های استان خراسان رضوی در مرکز توانمندسازی ایثارگران شرق کشور
مهر 4, 1402
21 بازدید

به گزارش معاونت فرهنگی ، اجتماعی و رسانه مرکز توانمندسازی نمایندگان و مدیران ایثارگر شرق کشور روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ جلسه شورای مرکزی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور دکتر جواد نجفی مدیرعامل محترم مرکز توانمندسازی ایثارگران شرق کشور ، معاونین و مسئولین نمایندگی شهرستان‌های استان خراسان رضوی و عوامل دست‌اندرکار موکب شهدای مرکز توانمندسازی […]

به گزارش معاونت فرهنگی ، اجتماعی و رسانه مرکز توانمندسازی نمایندگان و مدیران ایثارگر شرق کشور روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ جلسه شورای مرکزی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور دکتر جواد نجفی مدیرعامل محترم مرکز توانمندسازی ایثارگران شرق کشور ، معاونین و مسئولین نمایندگی شهرستان‌های استان خراسان رضوی و عوامل دست‌اندرکار موکب شهدای مرکز توانمندسازی شهرستان گناباد در محل حسینیه‌ی شهدا (زینبیه) مرکز برگزار شد. در این جلسه ابتدا سرکار خانم نخعی معاون هماهنگ‌کننده امور شهرستانها ضمن عرض خیرمقدم و خوش‌آمدگویی و تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز امامت امام‌زمان(عج) گزارش مختصری در خصوص وضعیت شهرستانها ارائه نمود. پس از آن ، سرهنگ‌پریچه مسئول نمایندگی مرکز توانمندسازی ایثارگران شهرستان گناباد گزارشی از چگونگی برپایی موکب در کربلای معلی ارائه کرد. وی در خصوص برپایی موکب در بازه زمانی ۲۰ روزه و تشکیل کمیته های مختلف از قبیل کمیته فرهنگی،اداری مالی،امنیت،پذیرایی،تدارکات‌وپشتیبانی،بهداشت‌محیط و….گفت: باتوجه به اینکه زمان زیادی نداشتیم و این موکب برای اولین بار با عنوان مرکز توانمندسازی ایثارگران در کشور که یک تشکل نوپا است و معرفی چندانی صورت نگرفته است،کار راحتی نبود، اما الحمدالله به یاری خداوند و عنایت ویژه آقا اباعبدالله‌ الحسین (ع) و کمک شهدا ، خیرین محترم و زحمات خادمین با اخلاص و ولایتی شهرستان گناباد ، امور در کمترین زمان و به بهترین وجه ممکن پیش رفت و این عنایت‌های غیبی برای ما و همه عوامل موکب محسوس و ملموس بود و خداوند را شاکریم که شرمنده اهل بیت علیهم‌السلام و شهدای عزیزمان نشدیم.

سپس تعدادی از رؤسای مراکز شهرستانها از قبیل سبزوار ، کاشمر ، تربت‌جام ، طرقبه شاندیز ، چناران ، رشتخوار و…. گزارشی از عملکرد مراکزشان ارائه نمودند که حاکی از تلاش و زحمات خالصانه عوامل مراکز در مسیر پیشبرد اهداف و تثبیت جایگاه مرکز توانمندسازی ایثارگران در سطح استان است.

پس از آن دکتر جواد نجفی مدیرعامل محترم مرکز توانمندسازی ایثارگران شرق کشور ، در بخش نخست سخنان‌شان ضمن آرزوی علو درجات برای شهدای هشت سال دفاع مقدس ، درخصوص رشادتها و دلاورمردی های رزمندگان در صحنه های پیکار در جنگ نابرابر با دشمن بعثی گفت: نیروهای مسلح و مردم مؤمن و صبور ما با اتکا به خداوندمتعال و فرماندهی رهبر عارف و بصیر و با اعتقاد به ایثار جان و مال و فرزند خود در راه رضای خداوند با وجود کمبود سلاح و گاها دست خالی بر کفار بعثی می‌تاختند ، از عزیزان‌شان گذشتند ، جان‌های نازنین‌شان را فدا کردند که درود خداوند بر آنها باد ، اما اجازه ندادند ذره ای از خاک و ناموس این کشور به دست دشمن بیافتد و ما باید قدردان این نعمت هایی که آنها برای ما به یادگار گذاشتند باشیم. شهدا و ایثارگران را به مردم معرفی کنیم و فرهنگ ایثار ، جهاد و شهادت را در جامعه بیش از پیش ترویج کنیم و به شئونات اسلامی بیشتر از قبل پایبند باشیم و با صیانت از احکام الهی و حفظ حرمت خون شهیدان ، کشور و مردم را از هرگونه توطئه و گزند دشمنان محفوظ بداریم.

دکتر جواد نجفی در بخش دوم سخنانش گفت: اینک که مدیریت شرق کشور به ما واگذار شده ، مسئولیت ما سنگین تر از قبل شده است و طبق اساسنامه مرکز باید ، منابع مالی برای مراکز ایجاد کنیم و ما تمام تلاش‌مان را به کار میگیریم تا بتوانیم در مسائل اقتصادی نیز ورود پیدا کنیم و مسائل مراکز مان در سطح شهرستانها ، راحت‌تر حل و فصل بشود که اقداماتی در این خصوص صورت گرفته و انشاءالله این امر محقق خواهدشد. مدیرعامل مرکز توانمندسازی ایثارگران شرق کشور ، در پایان جلسه از تعدادی از ایثارگران( خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان) با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل آوردند.